Hosting
Professional
Plus
70 zł/rok
Do koszyka W koszykuPierwszy raz w serwisie Atthost?
Utwórz darmowe kontoLogi strony internetowej zawierają informacje o wywołaniach strony oraz o generowanych błędach. Ułatwiają tym samym ustalenie problemów z działaniem strony, czy też pozwalają przeanalizować ruch na stronie.
Logi dostępu do strony internetowej (access log) znajdziemy na swoim koncie, w katalogu:
~/logs/vhosts_nginx
w plikach z nazwą domeny i końcówką „.access.log”.
Logi z błędami i ostrzeżeniami przetwarzania skryptów strony (error log) znajdziemy na swoim koncie, w katalogu:
~/logs/vhosts_apache
w plikach z nazwą domeny i końcówką „.error.log”.
Logi możemy pobrać łącząc się za pomocą konta FTP lub SSH. Najprościej zalogować się używając Filemanagera w panelu klienta, ale można oczywiście skorzystać z innych klientów FTP (np. Filezilla lub Cyberduck).
Po pobraniu plik możemy otworzyć w dowolnym edytorze tekstu.
Przeglądanie logów z użyciem SSH może się okazać nieco wygodniejsze jeżeli chcemy np. obserwować zmiany na bieżąco. Dostępnych jest wiele komend, które ułatwiają to zadanie. Podstawową komendą jest „cat”, która wyświetla cały plik:
cat ~/logs/vhosts_apache/testowadomena.com.error.log
Kolejnym przydatnym narzędziem jest „tail”, które pozwala wyświetlić ostatnie linijki pliku lub monitorować plik na bieżąco (po dopisaniu -f):
tail -f ~/logs/vhosts_apache/testowadomena.com.error.log
Innymi użytecznymi programami do przeglądania plików tekstowych są jeszcze „head”, „more” oraz „less”.
Uwaga! Logi stron internetowych przechowywane są przez 10 dni.
Zostaw nam swój email i odbierz wyjątkowe bonusy:
Kod promocyjny
o wartości 10% na zakup hostingu
ORAZ
Poradnik
"7 kroków aby zbudować swoją pierwszą stronę www"
Jeżeli chcesz otrzymać poradnik, a nie chcesz zapisywać się do newslettera napisz do nas na adres biuro@atthost.pl.