Dodanie stopki do wiadomości

Stopka jest fragmentem wiadomości dodawanym automatycznie na końcu każdego wysłanego przez nas e-maila. Najczęściej wykorzystuje się ją do dodania naszego podpisu bądź np. klauzuli poufności. Najprostsza stopka składa się z tekstu, ale do jej stworzenia możemy użyć również grafiki czy tekstu formatowanego. W tym poradniku opiszemy, jak dodać stopkę do skrzynki pocztowej utrzymywanej na AttHost.

Gdzie dodać stopkę?

Automatyczne dodawanie podpisu jest funkcją stricte programu pocztowego, którego używamy do wysyłania poczty. Jeśli zatem do wysyłania poczty korzystasz z naszego WebMaila (https://webmail.atthost.pl) to, aby dodać stopkę, zaloguj się na nim na wybrane konto pocztowe.

W przypadku, gdy korzystasz z poczty za pośrednictwem programu zainstalowanego na Twoim komputerze czy smartfonie  np. Outlook lub Thunderbird, funkcji dodania stopki szukaj w opcjach tego programu bądź jego dokumentacji.

Logowanie do WebMail

W tym poradniku skupimy się na dodaniu stopki poprzez WebMail, zatem w pierwszym kroku zaloguj się na swoją skrzynkę pocztową.


Przejdź do zakładki Ustawienia

Po zalogowaniu na skrzynkę przejdź do zakładki Ustawienia widocznej w prawym górnym rogu ekranu.


Wybierz tożsamość

Po ukazaniu się menu ustawień wybierz z niego zakładkę Tożsamości, a następnie kliknij domyślną tożsamość widoczną na liście.


Wpisz zawartość stopki

Po wybraniu swojej tożsamości wyświetli się możliwość edycji jej preferencji, w tym pola oznaczonego jako Podpis, która będzie zawierać naszą stopkę.

Teraz wystarczy jedynie w polu Podpis wpisać tekst, który ma znaleźć się w stopce, a następnie kliknąć przycisk Zapisz aby zatwierdzić. Po zatwierdzeniu, podczas tworzenia wiadomości każdy nowy email będzie miał automatycznie dołączaną stopkę do wiadomości.

Stopka w HTML

Jeśli potrzebujemy formatować nasz podpis, np. dodać pogrubienie bądź grafikę, nasza stopka powinna zostać przygotowana w postaci HTML. Aby to zrobić, podczas edycji stopki zaznacz pole „Podpis w HTML”. Wówczas w polu edycji stopki wyświetli się graficzny edytor, który pozwoli lepiej sformatować treść stopki. Dzięki stopce w HTML można do niej dołączyć również grafikę.

Po stworzeniu podpisu w HTML należy mieć na uwadze, aby każda tworzona wiadomość również była w formacie HTML. Można to zmienić w trakcie tworzenia wiadomości, jednak my sugerujemy, aby zmienić domyślny typ tworzonych wiadomości właśnie na HTML. Można to zrobić w zakładce Ustawienia -> Preferencje -> Tworzenie wiadomości.  Ustaw opcję Twórz wiadomości w HTML na „zawsze„.